Ryan How v Sandown snížil náskok na leadera série Australian Formula Open


Doba čtení: 3 minuty

Na okruhu Sandown International Raceway v australském státě Victoria se odjel pátý, a zároveň předposlední podnik nově vytvořeného šampionátu Australian Formula Open (AFO). V roli leadera přijel do Melbourne devětadvacetiletý jezdec stáje Tim Macrow Racing Trent Grubel, jenž si z předchozího kola ve Willowbank přivezl dvě výhry. Avšak boj o titul nevzdává ani druhý muž průběžného pořadí a Grubelův týmový kolega Ryan How, který se na okruhu Queensland Raceway radoval z vítězství jedenkrát a na zdejší trati hodlal zápolení o celkový primát zdramatizovat. Tři závody skutečně nabídly nebývalá dramata a Ryan How tu udržel šance na titul.

V hlavní roli Ryan How

O tom, že to myslí s útokem na titul vážně, nenechal Ryan How nikoho na pochybách již v souboji s časem, když si zajistil první pozici na startu časem 1:08,7969 minut před svým hlavním rivalem Trentem Grubelem a Milesem Bromleym (všichni ze stáje Tim Macrow Racing). Jedenadvacetiletý rodák z Lilydale navíc obdržel kromě bodu za pole position i prémii ve výši 500 dolarů a pochvalu od týmu F1 Scuderia Alpha Tauri, který v rámci svého juniorského programu sleduje nadějné jezdce po celém světě.

Do úvodního závodu tak Ryan How vyrážel dobře naladěn a podařilo se mu dovézt svoji dallaru na prvním místě až do cíle, ačkoliv na něho Trent Grubel celou dobu nepříjemně dotíral. Na třetí pozici dokončil další Trent, tentokrát Trent Shirvington (TWS Motorsport), jenž využil problémů Milese Bromleyho na startu. Kromě hlavní kategorie pak byla upřena pozornost i na nižší třídu AFO4, v níž vyhrál Brodie Norris (AGI Sport).

Brodie Norris vyhrál v rámci Australian Formula Open kategorii AFO4

V nedělních závodech pak Ryan How prokázal, že umí myslet strategicky a závodit hlavou, což se zcela nedá říct ani o některých pilotech F1. V dopoledním klání se musel prát se zlomeným stabilizátorem své Dallary F308, a tak není divu, že ho v posledním kole předjel Trent Grubel, jenž proťal cílovou čáru jako první. Jenže devětadvacetiletý Australan byl potrestán pětisekundovou penalizací za předjíždění při safety caru v předešlé fázi závodu, čímž v konečné klasifikaci klesl na druhé místo.

Ryan How si byl této penalizace dobře vědom, a proto se nesnažil získat ztracenou vedoucí příčku zpět. Díky třetímu místu Milese Bromleyho pak Tim Macrow Racing obsadil celé stupně vítězů. Na rozdíl od předchozího závodu byla klasifikována i kategorie AFO2, v níž se radoval Matthew Roesler ze stáje State Fleet Services. Tohoto jezdce v předchozím klání potkala situace, jež se ve formulích jen tak nevidí: Na rovince se mu totiž z levé části monopostu oddělil kryt motoru, který se vlivem větru přehoupnul na pravou stranu, a zde zůstal zaklíněný. Roesler kvůli tomu musel odstavit svůj Tatuus FT50 předčasně a nebyl klasifikován.

Chaotické završení víkendu

Všichni pak napjatě očekávali, zda Ryan How zvítězí i v závěrečném závodě, a završí tak na Sandown International Raceway hattrick. Druhý muž průběžného pořadí opět vyrážel do závodu z pole position a vedoucí příčku si udržel i po startu, následován Grubelem, Bromleym a Astleym. Ryan Astley se však ze své čtvrté pozice dlouho neradoval, protože tento pilot stáje 99 Motorsport následně předvedl největší divočinu víkendu. V jedné z šikan nezvládl svůj vůz, přičemž nekontrolovatelná formule při své cestě do štěrkové zóny prorazila i několik polystyrenových reklamních poutačů sítě klinik zaměřených na léčbu sluchu Audika Group.

Ryan Astley předvedl v posledním závodě pěknou divočinu

Divočinu předváděli i jezdci bojující o vítězství. Agresivně jedoucí Trent Grubel se v poslední zatáčce okruhu natlačil před svého soupeře a ujal se vedení, zatímco Ryan How odnesl tento kontakt velkou dírou v podlaze. Tím se samozřejmě narušila aerodynamika celého vozu a Ryan musel vynaložit veškeré své řidičské umění, aby dovezl poškozenou formuli do cíle alespoň na druhé pozici. Přesto byl se závodním víkendem v Melbourne spokojený, neboť se mu podařilo stáhnout ztrátu na leadera šampionátu na dvacet bodů. O titulu se tak mezi těmito dvěma kohouty rozhodne v posledním podniku na Phillip Island, který je naplánován na 25. a 26. listopadu.

Průběžné pořadí Australian Formula Open

JEZDCI

pořadízávodníknárodnosttýmbody
1.Trent GrubelAustrálieTim Macrow Racing196
2.Ryan HowAustrálieTim Macrow Racing176
3.Ryan AstleyAustrálie99 Motorsport93
4.Miles BromleyAustrálieTim Macrow Racing85
5.Winston Van LaarhovenAustrálieTim Macrow Racing77
6.Brodie NorrisAustrálieAGI Sport41
7.Jon CollinsAustrálieGilmour Racing39
8.Trent ShirvingtonAustrálieTWS Motorsport39
9.Kristian JanevAustrálieAGI Sport33
10.Andrew RobertsAustrálieR-Tek Motorsport Services29
11.Chris GilmourAustrálieGilmour Racing23
12.Beau RussellAustrálieTim Macrow Racing15
13.Lawrence KatsidisAustrálieSydney Photo Booth12
14.Christopher SlusarskiAustrálieJetforms.com.au12
15.Thomas GallagherAustrálieTim Macrow Racing11
16.Hanming HuangAustrálieTim Macrow Racing11
17.Matthew RoeslerAustrálieState Fleet Services9
18.Graeme HolmesAustrálieCO Machining8
19.Peter BouzinelousAustrálieAGI Sport8
20.Ryan McMillanAustráliePatrizi Corse6
21.Douglas BarryAustrálieDouglas Barry Specials5
22.Mark WilsonAustrálieAGI Sport4
23.Rodney BakerAustrálieBaker Motorsport / Team Penrite3
24.Craig McLatcheyVelká BritánieAGI Sport2
25.Rod AndersonAustrálieTeam Rod Anderson2
Matthew WoodlandAustrálieTCM Race Services0
Tim BoydleAustrálieAGI Sport0
Greg MuddleAustrálieFormula Race Car Association0
Ben TurnerAustrálieCPL0
Nathan BeerAustrálieFormula Race Car Association0
Shayne MorrowAustrálieFormula Race Car Association0
Glenn LynchAustrálieFormula Race Car Association0
Paul di BiaseAustrálieDiBiase Carpentry0
Daniel PriceAustrálieGilmour Racing
Gerrit RuffAustrálieRuff Racing
Ron CoathAustrálieFormula Race Car Association
Robert SviderskasAustrálieRMS Racing
Jayden OjedaAustrálieAGI Sport

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *