Christian Mansell vozil během závodu F3 mobil


Doba čtení: 2 minuty

Máme za sebou úvodní podnik formule 3 na okruhu Bahrain International Circuit. Zatímco v hlavním závodě se z triumfu radoval Brazilec Gabriel Bortoleto (Trident), sprint ovládl španělský mladíček Pepe Martí (Campos). Závodní víkend, který by se nevymykal normálu, nebýt jedné „maličkosti“. Tou maličkostí byl Martího týmový kolega Christian Mansell, jenž závodil s mobilním telefonem, ačkoliv tuto možnost pravidla striktně zakazují. V našem článku Foyt před sezonou IndyCar posiluje personální stav jsme dokonce popisovali, že Santino Ferrucci byl za podobné jednání ze stáje „odejit“. Jak je tedy možné, že Mansellovi tento přestupek proti pravidlům prošel? Důvod je jednoduchý – stojí za ním Australanova nemoc.

Kdo je Christian Mansell

Na první pohled se může zdát, že je Christian pokrevně příbuzný s mistrem světa F1 z roku 1992 Nigelem Mansellem. Jde však pouze o shodu jmen. Mladý Australan pochází z městečka Maitland v Novém Jižním Walesu, kde také sbíral první závodnické zkušenosti. Po vzoru ostatních jezdců začínal na motokárách a až do svých 14 let se nijak nelišil od stovek ostatních závodníků. Zlom v jeho životě nastal 6. července 2019, kdy mu lékaři diagnostikovali diabetes 1. typu. Ačkoliv se po tomto ortelu zdálo, že je s kariérou závodního pilota konec, Christian Mansell se nevzdal a s podporou rodiny seděl za tři týdny opět v motokáře. Od této chvíle bojoval kromě soupeřů i s omezující nemocí, kdy musel dodržovat přísnou dietu.

Christian Mansell se snaží závodit i přes svůj handicap

Jak se závodí s cukrovkou

Samozřejmě špatně, ale Christian je zářným příkladem toho, že to jde. Dosud mu trenér monitoroval hladinu v cukru před závodem, avšak v Bahrajnu dostal od Mezinárodní automobilové federace (FIA) výjimku a byl mu do vozu za tímto účelem umístěn mobilní telefon. Ten přes Bluetooth bezdrátově přenáší data a umožňuje přenos v reálném čase. Smatphone je do formule vložen tak, aby na něj jezdec nedosáhl. Tím je částečně dodržena litera pravidel, která během jízdy zakazuje jakoukoliv manipulaci s mobilem. Přeci jen auta F3 dosahují zrychlení z 0 na 200 km/h za 7,8 sekundy, což vyžaduje od pilotů stoprocentní koncentraci. Zatím není jasné, jak bude osmnáctiletý Australan řešit situaci v dalších víkendech, neboť výjimka se vztahovala pouze na úvodní podnik v Bahrajnu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *